|
  Oprogramowanie Enova
|

System enova to najnowszej generacji oprogramowanie ERP (ang. enterprise resource planning - planowanie zasobów przedsiębiorstwa) przeznaczone do
kompleksowego zarządzania firmami oraz instytucjami. Aplikacja składa się ze zintegrowanych ze sobą i wykorzystujących wspólną bazę danych
modułów, z których każdy odpowiada za okrelony obszar działalnoci organizacji (np. księgowoć, logistyka, handel, obsługa klienta, HR, rachuba
płac, magazyn) i wspomaga występujące w jego obrębie procesy. Architektura modułowa sprawia, że system łatwo daje się dostosować do potrzeb organizacji
nie tylko na etapie wdrożenia, lecz także już w trakcie eksploatacji, kiedy rozwój działalnoci przedsiębiorstwa sprawia, że warto skorzystać z kolejnych
funkcjonalnoci (min. aplikacji dedykowanych dla konkretnych branż).
Program jako tzw. system ekspercki wymaga zaadaptowania go do rodowiska, w którym będzie działał. Wspólny wysiłek włożony na etapie wdrożenia na pewno się jednak
opłaci- enova będzie w stanie rozwiązać problemy, które dotychczas wydawały się do rozwiązania niemożliwe i zaoszczędzić czas poprzez efektywne działanie.
Oprócz modułów o charakterze bardziej uniwersalnym, które po parametryzacji doskonale spełniają się w swojej funkcji w większoci przedsiębiorstw, oprogramowanie enova
można rozbudować o szereg aplikacji dedykowanych dla konkretnych branż (np. sprzedaż internetowa, spedycja, produkcja). Ponieważ ciągły rozwój oprogramowania przebiega
w popularnym rodowisku programistycznym Microsoft .NET i przy zastosowaniu baz danych SQL, nic nie stoi także na przeszkodzie, aby w razie potrzeby opracować na zamówienie
klientów indywidualne rozwiązania informatyczne odpowiadające unikalnym potrzebom konkretnego przedsiębiorstwa. Platynowa wersja oprogramowania umożliwia zintegrowanie w
nim funkcjonujących już w organizacji specjalistycznych programów.
Aby uzyskać szczegółową ofertę dopasowaną do Państwa potrzeb prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem (41) 368-40-96. Będąc Autoryzowanym Partnerem enova pomożemy
określić Państwa potrzeby i po przeanalizowaniu ewentualnie już stosowanych rozwiązań informatycznych dobierzemy rozwiązanie najlepiej spełniające Wasze oczekiwania.
Wersje systemu enova
System enova to system informatyczny dla firm sprzedawany w trzech odmianach funkcjonalnych - w trzech kolorach. Dzięki temu funkcjonaslność systemu enova można rozwijać
wraz z rosnącymi potrzebami Użytkownika. Budowa i funkcjonowanie systemu gwarantuje, że zamiast kosztownej wymiany oprogramowania rozszerzamy jego funkcjonalność.
Do wyboru mamy następujące wersje oprogramowania:
|
System w wersji srebrnej to rozwiązanie idealne dla firm małych oraz średnich. Do obsługi podatkowo-finansowej zaproponowano tu Księgę Przychodów i Rozchodów.
Wersja srebrna obejmuje standardową funkcjonalność modułów zaprojektowaną przez producenta.
|
|
Złota enova powstała z myślą o wymagających użytkownikach, którzy prowadzą księgowość w oparciu o plan kont. Przeznaczona jest głównie dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
Moduły obsługujące sprzedaż oraz kadry i płace posiadają wzbogaconą funkcjonalność w stosunku do wersji srebrnej, a cały system wyposażony został w mechanizm definiowania
przez użytkownika dodatkowych pól (cech) dla dowolnych elementów systemu. W ten sposób można samodzielnie rozszerzać funkcjonalność systemu. Zdefiniowane cechy mogą zostać
wykorzystane w prezentacji danych oraz przy tworzeniu raportów i analiz.
|
|
Wersja platynowa systemu podlega praktycznie nieograniczonej rozbudowie, m.in. za sprawą wykorzystania zewnętrznych modułów DLL tworzonych przez integratorów niezależnie
od producenta. API biblioteka klas .NET do zarządzania obiektami systemu enova umożliwia modyfikowanie edytowanych danych, np. poprzez dopisywanie specjalizowanych
formatek czy funkcji, które rozszerzają standardową funkcjonalność systemu w kierunku indywidualnych potrzeb firmy. API pozwala również na pełną współpracę enova z innymi
aplikacjami.
|
Najważniejsze moduły programu:
|
Moduł Kadry Płace systemu ERP enova skutecznie wspomaga zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach zatrudniających od kilkudziesięciu do kilku tysięcy pracowników. Program
z łatwością odwzorowuje złożoną strukturę organizacyjną firmy i spełnia wszystkie wymagania polskiego ustawodawstwa w zakresie ewidencji danych kadrowych, naliczania
wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, podatków oraz składek ZUS. Odpowiednia parametryzacja systemu gwarantuje łatwość jego przystosowania do zmieniających się przepisów i
w większości przypadków może być realizowana samodzielnie przez użytkownika programu. System gwarantuje dozwoloną prawem pracy swobodę w definiowaniu harmonogramów czasu
pracy i składników wynagrodzenia. Możliwe są również rozliczenia wielowalutowe. Aplikacja współpracuje z Programem Płatnik i dowolnymi rejestratorami czasu pracy.
Gwarantuje również pełną kompatybilność z programami pakietu MS Office. Integracja ta dotyczy zarówno standardowych wydruków, jak i zestawień przygotowywanych bezpośrednio
przez użytkownika.
-
Kadry- rozbudowana ewidencja osobowa w ramach modułu Kadry pozwala na zapisanie informacji takich jak: dane personalne pracowników lub zleceniobiorców, dane o
członkach ich rodzin, zasady wynagradzania, indywidualne ustawienia obowiązkowych i dobrowolnych ubezpieczeń społecznych oraz zdrowotnych, a także dane podatkowe.
Program umożliwia bezkarne usuwanie błędnych rekordów, ale mechanizm zapisów historycznych daje możliwość zapamiętywania istotnych modyfikacji w systemie pozostanie
informacja o wcześniejszej zawartości pola oraz dacie aktualizacji zapisu.
-
Płace- Moduł Płace służy nie tylko do rozliczania etatów i umów zleceń, lecz także pozwala na udzielanie długoterminowych pożyczek czy zaliczek opodatkowanych i
nieopodatkowanych akonto wypłaty. W ramach standardowych funkcji możliwe jest m.in. ustalenie czasu pracy, zsumowanie elementów wynagrodzenia czy pomniejszanie wybranego
składnika płacowego. Mechanizm cech daje dużą swobodę w definiowaniu składników wynagrodzenia.
-
Kalendarze- Ergonomiczne kalendarze pozwalają na: definiowanie indywidualnych rozkładów czasu pracy (w tym pracy wielozmianowej), odnotowywanie odstępstw od
założonego grafiku (zarówno obecności, jak i nieobecności), bezpośrednią współpracę z automatycznymi rejestratorami czasu pracy (RCP).
-
Deklaracje- W tym module zebrano wszelkie deklaracje: podatkowe: PIT-4, 11, 8A, 8B, IFT-1, ZUS: zgłoszeniowe ubezpieczonych: ZUA, ZIUA, ZZA, ZWUA, ZCZA, ZCNA i
rozliczeniowe: DRA, RCA, RNA, RZA, RSA. Można je wyeksportować do programu Płatnik. Aplikacja oblicza również dofinansowanie dla osób niepełnosprawnych, przygotowuje
deklaracje Wn-d i eksportuje je do programu Sod Offline. Wbudowane raporty ułatwiają sporządzanie deklaracji Z-03, DG-1, Z-06 dla GUS.
-
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi- Moduł ZZL ułatwia zarządzanie personelem zarówno w średniej wielkości firmie, jak i w dużej korporacji. Od strony funkcjonalnej
pozwala: usprawnić proces ocen pracowniczych kwartalnych, półrocznych i rocznych, ewidencjonować kursy i szkolenia pracownicze, planować i przeprowadzać cały proces
rekrutacyjny, od pozyskania CV kandydata aż po jego zatrudnienie. ZZL usprawnia również analizę zapotrzebowania pracowników na określone stanowiska pracy.
|
|
Funkcjonalność oferowana przez moduł CRM (ang. Customer Relations Management zarządzanie relacjami z klientami) w systemie enova wykracza poza powszechne rozumienie tego
pojęcia. Oprócz rozwiązań typowych, takich jak rejestracja danych o kontrahentach i kontaktach z nimi, moduł oferuje również obsługę zleceń serwisowych i wypożyczalni. W
rozszerzonej wersji złotej pozwala również na definiowanie własnych rodzajów aktywności oraz projektów CRM, co umożliwia precyzyjne dostosowanie działania programu do
potrzeb firmy. Wersja złota udostępnia także funkcję kampanii CRM. Szczególną cechą enova CRM jest pełna integracja z pozostałymi modułami systemu, które korzystają ze
wspólnej bazy klientów. Dużym atutem jest wygodny dostęp do informacji o działaniach w różnych kontekstach w kartotece kontrahenta można np. obejrzeć listę wszystkich
aktywności z nim związanych. Z kolei na liście Moje zadania operator może zobaczyć zadania, które zostały mu przydzielone do wykonania oraz te, które przydzielił do
wykonania innym.
-
Zadania i zdarzenia- Działanie enova CRM w podstawowym wymiarze polega na rejestracji zadań oraz zdarzeń. Zdarzenia rozumiane są jako fakty, które zaszły w
naszych relacjach z kontrahentem może to być np. notatka z rozmowy telefonicznej lub informacja o otrzymaniu pisma od klienta. Zadania odnoszą się do spraw, które
należy załatwić np. spotkanie z klientem, wysłanie materiałów marketingowych itp.
-
Projekty i kampanie- Działania (zadania i zdarzenia) związane z jednym klientem i zmierzające do osiągnięcia określonego celu można łączyć w projekty. Grupa
projektów związanych z wieloma klientami, ale mających wspólny cel może zostać połączona w kampanię.
-
Korespondencja seryjna- Szczególnym rodzajem kontaktów z kontrahentami jest korespondencja seryjna. Funkcjonalność ta umożliwia przygotowanie szablonu listu, a
następnie wydrukowanie go dla wskazanych kontrahentów (dla potrzeb wysyłki pocztą) lub automatyczne wysłanie pocztą elektroniczną. Korespondencja skierowana do
poszczególnych kontrahentów jest zapamiętywana jako zdarzenia związane z tymi kontrahentami.
-
Serwis- W ramach obsługi zleceń serwisowych enova pozwala na rejestrowanie przyjmowanych urządzeń. Dla każdego urządzenia można również zaplanować przyszłe
przeglądy. W chwili przyjęcia urządzenia do naprawy lub przeglądu tworzone jest zlecenie serwisowe, które automatycznie trafia na listę zadań do wykonania przez
operatora (serwisanta). Dla każdego urządzenia dostępna jest pełna historia jego napraw.
-
Wypożyczalnia- Aplikacja zawiera dwie listy: urządzeń i wypożyczeń. Dla każdego urządzenia możemy zarówno określić jego aktualny stan (np. zarezerwowane,
wypożyczone, zwrócone) jak i sprawdzić pełną historię wypożyczeń. Wypożyczalnia może zostać powiązana z serwisem wypożyczane urządzenie podlegać będzie przeglądom
czy naprawom serwisowym.
|
|
Moduł Handel umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży, zakupu, ofertowania, ewidencji zamówień i obsługi magazynu. Podstawowe funkcje modułu obejmują:
- tworzenie kart towarowych i usługowych,
- definiowanie cen i tworzenie cenników,
- przechowywanie informacji o kontrahentach, bankach i urzędach,
- wystawianie dokumentów handlowych i magazynowych.
Moduł jest zintegrowany ze stanowiącą ródło danych dla księgowości Ewidencją środków Pieniężnych, która uzupełnia funkcjonalność w zakresie rozliczeń z kontrahentami,
a także z Ewidencją Dokumentów i Rejestrem VAT. Wartą uwagi funkcjonalnością jest rozbudowany mechanizm definiowania cech, który pozwala na rozszerzanie zakresu
przechowywanych informacji o towarach, kontrahentach, dokumentach. Cechy służą również do grupowania towarów i kontrahentów. Można tworzyć wielopoziomowe, niezależne od
siebie podziały. Kolejnym atutem modułu jest możliwość wystawiania dokumentów wg standardowych, zdefiniowanych w systemie sekwencji. Sposób działania dokumentów może być
w znacznym stopniu modyfikowany w drodze zmiany licznych parametrów ustawianych indywidualnie dla każdego typu dokumentu oraz dla relacji pomiędzy dokumentami.
-
Cennik- Karta towaru, oprócz danych podstawowych, takich jak: kod, nazwa, stawka VAT czy jednostka miary zawiera również:
- listę kodów kreskowych,
- listę alternatywnych jednostek miary z przelicznikami na jednostkę podstawową,
- listę zamienników,
- listę stron internetowych z opisem towaru.
Z poziomu karty można wyświetlić listę pozycji dokumentów sprzedaży dotyczących tego towaru. System umożliwia definiowanie wielu rodzajów cen sprzedaży i ustalanie
metod ich wyliczania w oparciu o inny rodzaj ceny.
-
Kontrahenci, urzędy i banki- karta kontrahenta zawiera:
- podstawowe dane teleadresowe,
- warunki handlowe (forma i termin płatności, rabat ogólny, limit kredytowy),
- listę rachunków bankowych,
- listę osób kontaktowych.
Z poziomu karty użytkownik może przeglądać listę dokumentów związanych z kontrahentem, ewidencję rozliczeń oraz indywidualny cennik.
-
Sprzedaż- Aplikacja służy do wystawiania m.in.:
- faktur VAT,
- paragonów,
- faktur do paragonu,
- faktur korygujących (ilościowych i wartościowych),
- faktur proforma,
- faktur zaliczkowych,
Dokumenty mogą być wystawiane w różnych walutach przy wykorzystaniu definiowalnych tabel kursowych. System umożliwia pobieranie on-line tabeli kursów średnich NBP.
Płatności dokumentu można podzielić ze względu na formy, terminy, a nawet płatników. Sposób numeracji dokumentów jest definiowany przez użytkownika i może być inny
dla każdego typu dokumentu. System zapewnia kontrolę limitu kredytowego kontrahenta i umożliwia blokowanie sprzedaży w przypadku jego przekroczenia. Podczas wystawiania
dokumentu sprzedaży można od razu rejestrować zapłatę.
-
Zakup- Standardowo aplikacja pozwala wystawiać:
- faktury zakupu,
- faktury korygujące (ilościowe i wartościowe),
- faktury zaliczkowe,
- zamówienia,
- oferty.
Rejestrując nabycie wewnątrzwspólnotowe, można wystawić fakturę wewnętrzną naliczającą VAT należny.
-
Magazyn- Program standardowo wystawia dokumenty:
- wydania i przyjęcia towaru (WZ, PZ, PW, RW),
- przesunięcia wewnątrzmagazynowe (MM),
- korekty powyższych dokumentów.
Dokumenty można wystawiać ręcznie, a następnie przekształcać do faktur, mogą też powstawać automatycznie podczas wystawiania dokumentów handlowych. System prowadzi
ewidencję ilościowo-wartościową magazynu według wybranej metody rozliczania (standardowo: FIFO). W ramach inwentaryzacji generowane są dokumenty rejestrujące rozchód
niedoborów i przyjęcie nadwyżek. System obsługuje wiele magazynów.
-
Zamówienia i oferty- Moduł Handel umożliwia wystawianie zamówień i ofert, co pozwala na pełne obsłużenie procesu sprzedaży i zakupu od procesu ofertowania po
wystawienie faktury i zapłatę. Zamówienia od odbiorców mogą rezerwować towar w magazynie.
-
Generowanie zamówień do dostawcy- Użytkownik może przygotować zamówienie do dostawcy na podstawie danych dostępnych w systemie m.in:
- stan towaru,
- ilość minimalna,
- ilość sprzedana w wybranym okresie.
-
Elementy zarządzania łańcuchem dostaw- Zamówienia od odbiorcy mogą być ściśle powiązane z zamówieniami do dostawcy. Przy takim powiązaniu zamówienie od odbiorcy
może być zrealizowane tylko przez sprzedaż towaru przyjętego na podstawie powiązanego zamówienia do dostawcy.
-
Umowy i faktury cykliczne- System umożliwia zarejestrowanie umowy na stałą dostawę lub wykonywanie usługi z okresowym fakturowaniem. Na podstawie takiej umowy
można wystawiać dokumenty sprzedaży zgodnie z ustalonym harmonogramem.
-
Kaucje- Aplikacja wystawia dokumenty kaucji, najczęściej stosowane do ewidencjonowania obrotu opakowaniami zwrotnymi. Do każdego towaru można przypisać schemat
wyliczania liczby opakowań w zależności od ilości towaru. Dokument kaucji jest wtedy wystawiany automatycznie podczas tworzenia dokumentu sprzedaży/zakupu. Dokumenty
wydania i przyjęcia opakowań rozliczają się automatycznie ilościowo z odpowiednimi dokumentami zwrotu.
-
Deklaracja Intrastat- Na podstawie wystawionych w systemie dokumentów transakcji wewnątrzwspólnotowych można wygenerować deklarację Intrastat, a następnie
zapisać ją w postaci pliku zgodnego ze specyfikacją systemu zgłoszeń elektronicznych.
|
|
Moduł Faktury usprawnia wystawianie dokumentów sprzedaży. Do jego podstawowych funkcji zaliczają się:
- tworzenie kart towarowych i usługowych,
- ustalanie cen i tworzenie cenników,
- przechowywanie informacji o kontrahentach, bankach i urzędach,
- wystawianie dokumentów sprzedaży.
Aplikacja jest zintegrowana z modułem Ewidencji środków Pieniężnych, uzupełniającym funkcjonalność Faktur w zakresie rozliczeń z kontrahentami,
a także z Ewidencją Dokumentów i Rejestrem VAT.
-
Cennik- Cennik to lista towarów i usług. Karta towaru, oprócz danych podstawowych, takich jak kod, nazwa, stawka VAT czy jednostka miary zawiera również:
- listę kodów kreskowych,
- listę alternatywnych jednostek miary z przelicznikami na jednostkę podstawową,
- listę zamienników,
- listę stron internetowych z opisem towaru.
Z poziomu karty towaru można wyświetlić listę pozycji dokumentów sprzedaży dotyczących tego towaru. System umożliwia definiowanie wielu rodzajów cen sprzedaży i
ustalanie metod ich wyliczania w oparciu o inny rodzaj ceny. Standardowo zdefiniowane w systemie ceny są z sobą powiązane podstawowymi parametrami określanymi
indywidualnie dla każdego towaru: marżą detaliczną i narzutem hurtowym. Zdefiniowany rodzaj ceny może być przypisany do kontrahenta, co skutkuje wybraniem odpowiedniej
ceny początkowej podczas wystawiania dokumentu sprzedaży. Dla danego towaru można określać ceny indywidualne dla określonych kontrahentów.
-
Kontrahenci, urzędy i banki- karta kontrahenta zawiera:
- podstawowe dane teleadresowe,
- warunki handlowe (forma i termin płatności, rabat ogólny, limit kredytowy),
- listę rachunków bankowych,
- listę osób kontaktowych.
Z poziomu karty użytkownik może przeglądać listę dokumentów związanych z kontrahentem, ewidencję rozliczeń oraz indywidualny cennik.
-
Sprzedaż- Aplikacja służy do wystawiania m.in.:
- faktur VAT,
- paragonów,
- faktur do paragonu,
- faktur korygujących (ilościowych i wartościowych),
- faktur proforma,
- faktur zaliczkowych.
Dokumenty mogą być wystawiane w różnych walutach przy wykorzystaniu definiowalnych tabel kursowych. System umożliwia pobieranie on-line tabeli kursów średnich NBP.
Płatności dokumentu można podzielić ze względu na formy, terminy, a nawet płatników. Sposób numeracji dokumentów jest definiowany przez użytkownika i może być inny
dla każdego typu dokumentu. System zapewnia kontrolę limitu kredytowego kontrahenta i umożliwia blokowanie sprzedaży w przypadku jego przekroczenia. Podczas wystawiania
dokumentu sprzedaży można od razu rejestrować zapłatę.
-
Cechy- System pozwala na rozszerzanie zakresu przechowywanych informacji o towarach, kontrahentach, dokumentach itp. poprzez rozbudowany mechanizm definiowania
cech. Cechy służą również do grupowania towarów i kontrahentów. Można tworzyć wielopoziomowe, niezależne od siebie podziały.
-
Urządzenia zewnętrzne- System współpracuje z drukarkami fiskalnymi, czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych (SKK) oraz sprawdzarkami cen.
-
Raporty i wydruki- Moduł Faktury generuje szereg raportów oraz zestawień analitycznych, m.in.:
- sprzedaż wg kontrahentów,
- sprzedaż wg towarów i usług,
- rozliczenie dokumentów sprzedaży,
- dokumenty wg terminów płatności,
- struktura wiekowa należności.
Dokumenty mogą być drukowane w trybie graficznym lub tekstowym (na drukarkach igłowych).
|
|
Moduł Księga Podatkowa zapewnia kompleksową obsługę firmy w zakresie ewidencjonowania dokumentów, księgowania oraz sporządzania deklaracji i sprawozdań bieżących oraz
okresowych. Program umożliwia ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów oraz automatycznym naliczaniem i ewidencjonowaniem różnic kursowych, zarówno bieżących,
jak i statystycznych (na koniec roku). W ramach aplikacji dostępny jest szereg dokumentów typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, potwierdzenia salda, przelewy (w tym
przelewy elektroniczne). W oparciu o wprowadzone do programu dokumenty oraz dekrety automatycznie sporządzane i drukowane są deklaracje dochodowe oraz VAT-7. System
filtrów definiowanych dowolnie przez użytkownika daje nieograniczone możliwości w zakresie przygotowywania zestawień i pozyskiwania informacji istotnej dla użytkownika w
dowolnym momencie roku obrachunkowego. Najważniejsze cechy programu:
-
Zapisy KPIR- prowadzenie grupowanych wg dokumentów danego typu (np. sprzedaż, zakup) zapisów księgowych w buforze,
-
Ewidencja dokumentów i Ewidencja VAT- system ewidencjonuje dokumenty, które podlegają księgowaniu, w tym zarówno faktury VAT, jak i memoriały,
listy płac, polisy ubezpieczeniowe, dokumenty amortyzacji itp. Szczególną formą rejestracji dokumentów jest przejrzysta ewidencja VAT zakupów i sprzedaży. Na podstawie
gromadzonych dokumentów system automatycznie sporządza miesięczną lub kwartalną deklarację VAT-7. Ewidencja VAT pozwala rozliczać VAT metodą kasową i memoriałową, a także
uwzględnia szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego.
-
Ewidencja środków Pieniężnych- aplikacja służy m.in. do ewidencji wyciągów bankowych oraz wystawiania i drukowania kwitów KP i KW, na podstawie
których sporządzany jest raport kasowy. Rozliczenia pomagają na bieżąco śledzić stan rozrachunków z kontrahentami (zobowiązania i należności). Funkcja wzbogacona została
o opcje naliczania odsetek oraz drukowania not odsetkowych, ponagleń zapłaty, potwierdzeń salda i poleceń przelewu (w tym przelewów elektronicznych).
-
Zestawienia księgowe- zestawienia pozwalają użytkownikowi obliczyć bilans firmy i przygotowywać inne zestawienia, a także wyliczać i prezentować
wyniki działalności.
-
Deklaracje- w ramach systemu dokumenty dotyczącej zaliczki na podatek dochodowy dla jednego lub wielu właścicieli sporządzane są i drukowane automatycznie.
-
Matryce- aplikacja zawiera wzorce dokumentów bazujące na informacjach takich jak: kwota, data, kontrahent, opis, oraz nr kolumny księgi.
Matryce budowane są przez użytkownika w oparciu o kolumny KPIR.
-
Bufor księgowań- bufor umożliwia wprowadzanie poprawek jeszcze przed zatwierdzeniem dokumentów lub dekretów. To rodzaj notatnika, w którym ewidencjonujemy
dokumenty i zapisy księgowe. Może on mieć kilka stanów, np. dokument wprowadzony czy dokument do wyjaśnienia. Funkcjonalność ta daje gwarancję efektywnego zarządzania
dokumentami, które wpłynęły do księgowości.
-
Import dokumentów z zewnątrz do księgowości- aplikację rozbudowano o możliwość importu dokumentów z zewnątrz do systemu. Dzięki temu ogranicza się lub nawet
całkowicie eliminuje ręczne wprowadzanie do systemu dostarczonych przez klienta dokumentów (np. sprzedaży czy zakupu).
|
|
Księga Handlowa przeznaczona jest do ewidencjonowania dokumentów, księgowania oraz sporządzania deklaracji oraz sprawozdań bieżących i okresowych. To ergonomiczne i
nowoczesne narzędzie dla księgowych, które ma im usprawnić codzienną pracę, a także zamykanie miesiąca i roku obrachunkowego. Do podstawowych funkcji aplikacji zaliczają
się:
- dziennik z możliwością wydzielania sub-dzienników,
- ewidencja VAT zakupu i sprzedaży,
- ewidencja dokumentów, które nie są fakturami VAT,
- zestawienia sald i obrotów,
- rozliczenia z kontrahentami.
Moduł obejmuje opisane już funkcjonalności Księgi Podatkowej od ewidencji rozrachunków walutowych po definiowalny system filtrów. System reprezentuje nową generację
oprogramowania do prowadzenia księgowości uproszczonej. Jest niezwykle elastyczny i dostosowuje się do potrzeb użytkowników. Oprócz funkcji opartych o ogólne zasady
prowadzenia księgowości dostępnych jest szereg modułów związanych z automatyzacją ewidencjonowania dokumentów, ewidencją powtarzanych dokumentów oraz operacji
gospodarczych. Program przygotowany został z myślą przedsiębiorstwach prowadzących księgowość opartą o plan kont.
-
Ewidencja dokumentów i Ewidencja VAT- system ewidencjonuje dokumenty, które podlegają księgowaniu, w tym zarówno faktury VAT, jak i memoriały,
listy płac, polisy ubezpieczeniowe, dokumenty amortyzacji itp. Szczególną formą rejestracji dokumentów jest przejrzysta ewidencja VAT zakupów i sprzedaży. Na podstawie
gromadzonych dokumentów system automatycznie sporządza miesięczną lub kwartalną deklarację VAT-7. Ewidencja VAT pozwala rozliczać VAT metodą kasową i memoriałową, a także
uwzględnia szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego. Umożliwia automatyczne przeksięgowanie dokumentów do dziennika.
-
Ewidencja środków Pieniężnych- aplikacja służy m.in. do ewidencji wyciągów bankowych oraz wystawiania i drukowania kwitów KP i KW, na podstawie
których sporządzany jest raport kasowy. Rozliczenia pomagają na bieżąco śledzić stan rozrachunków z kontrahentami (zobowiązania i należności). Funkcja wzbogacona została
o opcje naliczania odsetek oraz drukowania not odsetkowych, ponagleń zapłaty, potwierdzeń salda i poleceń przelewu (w tym przelewów elektronicznych).
-
Zestawienia księgowe- zestawienia pozwalają użytkownikowi obliczyć bilans firmy i przygotowywać inne zestawienia, a także wyliczać i prezentować
wyniki działalności.
-
Import dokumentów z zewnątrz do księgowości- aplikację rozbudowano o możliwość importu dokumentów z zewnątrz do systemu. Dzięki temu ogranicza się lub nawet
całkowicie eliminuje ręczne wprowadzanie do systemu dostarczonych przez klienta dokumentów (np. sprzedaży czy zakupu).
-
Dziennik- Aplikacja umożliwia prowadzenie zapisów księgowych wg jednego dziennika lub sub-dzienników, które grupują dekrety dokumentów danego typu (np. sprzedaż,
wyciągi bankowe itp.).
-
Zestawienie sald i obrotów- Program umożliwia sporządzanie zestawień sald i obrotów, przeglądanie sald i obrotów kont syntetycznych i analitycznych oraz zapisów
na kontach za dowolny okres. Przy wyliczaniu stanów kont uwzględniane mogą być (na życzenie klienta) zapisy dokonywane w buforze dziennika księgowań.
-
Deklaracje- System automatycznie sporządza i drukuje deklaracje CIT-2 i PIT-5.
-
Schematy księgowe- Działanie schematów księgowych polega na automatycznym dekretowaniu wszystkich dokumentów na podstawie informacji takich jak: kwota, data,
kontrahent oraz opis analityczny wprowadzony. Schematy księgowań są budowane przez użytkownika w oparciu o plan kont. Wraz z systemem parametrów kontrolujących
poprawność zapisów moduł eliminuje pojawianie się błędów w trakcie księgowania dokumentów.
-
Bufor księgowań- Opisany w specyfikacji modułu Księga Podatkowa bufor księgowań daje również możliwość dokonywania zapisów w wielu okresach sprawozdawczych.
-
enova Analizy MS Excel- Arkusz kalkulacyjny enova-obrotowka.xls to przeznaczone dla wdrożeniowca narzędzie do szybkiej i bezproblemowej implementacji analiz
księgowych w oparciu o moduł obrotówka. Umożliwia ono łatwe tworzenie arkuszy przez głównych księgowych i analityków, którzy sami najlepiej wiedzą, jakie zestawienia
są im potrzebne, a jednocześnie dysponują zaledwie podstawowym know-how w zakresie projektowania arkuszy kalkulacyjnych. Księga Handlowa systemu została wyposażony w
bibliotekę, która po zainstalowaniu dodatku udostępnia jej dane w Microsoft Excel z planu kont programu enova. Dzięki temu można konstruować bardzo zaawansowane
zestawienia księgowe, które podlegają dynamicznemu uaktualnianiu z bazy danych enova. Moduł wymaga odpowiedniej licencji.
|
|
Księga Inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Moduł generuje zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na
dowolny dzień. Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za
środek trwały), które zaliczane są w poczet kosztów bez konieczności ich amortyzowania. Program obsługuje liniową, degresywną i jednorazową amortyzację oraz pozwala na
ewidencję środków trwałych niepodlegających amortyzacji. Przy zastosowaniu degresywnej metody amortyzacji automatycznie stwierdza, od którego momentu raty amortyzacyjne
powinny być liczone za pomocą algorytmu liniowego. Aplikacja pozwala również na prowadzenie terminarza zdarzeń związanych ze środkami trwałymi, takimi jak przeglądy,
legalizacje czy wyceny. Moduł umożliwia również ewidencję zestawów środków trwałych. Kolejnym jego atutem jest możliwość rozpoczęcia w dowolnym momencie roku (wprowadzanie
danych i sukcesywne wyznaczanie umorzeń od dowolnej daty w przeszłości lub wprowadzanie niezbędnych danych opisujących obecny stan środka trwałego i rozpoczęcie umarzania
od chwili obecnej).
|
-
Ewidencja środków Pieniężnych
|
System enova został wyposażony w funkcjonalność, która odpowiada za ewidencjonowanie, tworzenie i raportowanie wszystkich operacji gospodarczych oraz dokumentów związanych
z prowadzeniem rozrachunków, rozliczeń z kontrahentami, pracownikami, urzędami, bankami itp. Moduł Ewidencji środków Pieniężnych wspiera przede wszystkim pracę osób
odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów kasowych, ewidencjonowanie wyciągów bankowych, prowadzenie rozliczeń z kontrahentami oraz windykację należności w firmie.
Zadaniem modułu Ewidencja środków Pieniężnych jest kompleksowe ujęcie wszelkich operacji związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Oznacza to, że gromadzi on
wszystkie informacje związane ewidencją kasowo-bankową w postaci dokumentów i zapisów. Mogą one być ewidencjonowane w module Ewidencja środków Pieniężnych bezpośrednio lub
pochodzić z pozostałych modułów (np. Kadry Płace, Sprzedaż, Księgowość).
Moduł umożliwia:
- wystawianie dokumentów typu Kasa Wyda i Kasa Przyjmie (KW i KP) w dowolnej walucie,
- sporządzanie dziennych lub okresowych raportów kasowych,
- obsługę nieograniczonej liczby rachunków bankowych,
- rejestrację wpłat i wypłat bankowych niezwiązanych bezpośrednio z zakupem lub sprzedażą (np. opłaty bankowe czy dopisane odsetki),
- zlecanie przelewów w dowolnej walucie,
- generowanie wydruków przelewów do Urzędu Skarbowego, ZUS-u, dla kontrahentów, dla pracowników,
- prowadzenie raportów bankowych, Bank Przyjmie i Bank Wypłaci,
- weryfikację na bieżąco raportów kasowych ze stanem gotówki w kasie,
- tworzenie dowolnej liczby tabel walut i kursów wymiany,
- prowadzenie rozrachunków z kontrahentami (w tym rozrachunki walutowe),
- zarządzanie dokumentami rozliczeniowymi (noty odsetkowe, potwierdzenie sald, ponaglenia zapłaty, różnice kursowe, kompensaty),
- przygotowywanie raportów o należnościach i zobowiązaniach (np. struktura wiekowa należności).
Na funkcjonalność opcji Ewidencja środków Pieniężnych składają się:
-
Raporty- definiowanie nagłówków raportów kasowych i wyciągów bankowych; ewidencjonowanie wpłat i wypłaty bankowych,
-
Przelewy ewidencjonowanie na podstawie listy zobowiązań przelewów dla kontrahentów, pracowników oraz przelewów do US i ZUS; komunikacja z systemami
homebankingu w zakresie przesyłania przelewów w formie elektronicznej,
-
Zobowiązania i należności- przegląd zobowiązań i należności w różnych przekrojach; informacje niezbędne do wystawiania przelewów,
-
Rozrachunki- lista dokumentów (zobowiązania, należności, wpłaty, wypłaty) rozliczonych i nierozliczonych w różnych przekrojach; opcje parowania, kompensowania
i prowadzenia rozrachunków
-
Ewidencje dokumentów rozliczeniowych- ewidencjonowanie wezwań do zapłaty; noty odsetkowe, potwierdzenia salda, kompensaty, rozliczenia zaliczek i delegacji.
|
|
|